1. Niniejsza Polityka Prywatności
określa zasady przetwarzania danych osobowych pozyskanych za pośrednictwem
sklepu internetowego Jabos.pl (zwanego dalej: „Sklepem
Internetowym”).
2.
Właścicielem Sklepu Internetowego i jednocześnie administratorem danych jest
Jadwiga Baran prowadząca działalność gospodarczą pod firmą P.H. JABOS Jadwiga
Baran z siedzibą w Gomunicach (97-545), ul. WOJSKA POLSKIEGO 96, wpisana do
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez
Ministra Przedsiębiorczości i Technologii, NIP: 7721017632, zwana dalej
Jabos.pl.
3. Dane
osobowe zbierane przez Jabos.pl za pośrednictwem Sklepu Internetowego są
przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane
również RODO.
4.
Jabos.pl dokłada szczególnej staranności do poszanowania prywatności Klientów
odwiedzających Sklep Internetowy.
§ 1 Rodzaj przetwarzanych danych,
cele oraz podstawa prawna
1.
Jabos.pl zbiera informacje dotyczące osób fizycznych dokonujących czynności
prawnej niezwiązanej bezpośrednio z ich działalnością, osób fizycznych
prowadzących we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową oraz osób
fizycznych reprezentujących osoby prawne lub jednostki organizacyjne niebędące
osobami prawnymi, którym ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzące we własnym
imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, zwanych dalej łącznie Klientami.
2. Dane
osobowe Klientów są zbierane w przypadku:
a)
rejestracji konta w Sklepie Internetowym, w celu utworzenia
indywidualnego konta i zarządzania tym kontem. Podstawa prawna: niezbędność
do wykonania umowy o świadczenie usługi Konta (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
b)
składania zamówienia w Sklepie Internetowym, w celu wykonania umowy
sprzedaży. Podstawa prawna: niezbędność
do wykonania umowy sprzedaży (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
c)
subskrypcji biuletynu informacyjnego (Newsletter), w celu wykonania umowy,
której przedmiotem jest usługa świadczona drogą elektroniczną. Podstawa prawna – zgoda
osoby, której dane dotyczą na wykonanie umowy o świadczenie usługi Newsletter
(art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
3.
W przypadku rejestracji konta w Sklepie Internetowym, Klient podaje:
a) adres
e-mail;
b) dane
adresowe:
a. kod
pocztowy i miejscowość;
b. kraj
(państwo);
c. ulica
wraz z numerem domu/mieszkania.
c) imię i nazwisko;
d) numer
telefonu.
4. Podczas
rejestracji konta w Sklepie Internetowym Klient otrzymuje indywidualne hasło
dostępu do swojego konta. Klient może zmienić hasło, w późniejszym czasie, na
zasadach opisanych w §5.
5.
W przypadku składania zamówienia w Sklepie Internetowym, Klient
podaje następujące dane:
a) adres
e-mail;
b) dane
adresowe:
a. kod
pocztowy i miejscowość;
b. kraj
(państwo);
c. ulica
wraz z numerem domu/mieszkania.
c) imię
i nazwisko;
d) numer
telefonu.
6.
W przypadku Przedsiębiorców, powyższy zakres danych jest dodatkowo
poszerzony o:
a) firmę Przedsiębiorcy;
b) numer
NIP.
7.
W przypadku skorzystania z usługi Newsletter, Klient podaje jedynie
swój adres e-mail.
8. Podczas
korzystania ze Strony Internetowej Sklepu mogą być pobierane dodatkowe
informacje, w szczególności: adres IP przypisany do komputera Klienta lub
zewnętrzny adres IP dostawcy Internetu, nazwa domeny, rodzaj przeglądarki, czas
dostępu, typ systemu operacyjnego.
9. Od
Klientów mogą być także gromadzone dane nawigacyjne, w tym informacje
o linkach i odnośnikach, w które zdecydują się kliknąć lub
innych czynnościach, podejmowanych w naszym Sklepie Internetowym. Podstawa prawna – prawnie
uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ułatwieniu
korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną oraz na poprawie
funkcjonalności tych usług.
10.
W celu ustalania, dochodzenia i egzekucji roszczeń mogą być
przetwarzane niektóre dane osobowe podane przez Klienta w ramach
korzystania z funkcjonalności w Sklepie Internetowym takie jak: imię,
nazwisko, dane dotyczące korzystania z usług, jeżeli roszczenia wynikają
ze sposobu, w jaki Klient korzysta z usług, inne dane niezbędne do
udowodnienia istnienia roszczenia, w tym rozmiarów poniesionej szkody. Podstawa prawna – prawnie
uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ustaleniu,
dochodzeniu i egzekucji roszczeń oraz na obronie przed roszczeniami
w postępowaniu przed sądami i innymi organami państwowymi.
11.
Przekazanie danych osobowych do Jabos.pl jest dobrowolne, w związku z
zawieranymi umowami sprzedaży, czy też świadczenia usług za pośrednictwem
Strony Internetowej Sklepu, z tym jednak zastrzeżeniem, że niepodanie
określonych w formularzach danych w procesie Rejestracji uniemożliwia
Rejestrację i założenie Konta Klienta, zaś w przypadku składania zamówienia bez
Rejestracji Konta Klienta uniemożliwi złożenie i realizację zamówienia Klienta.
§ 2 Komu udostępniane lub
powierzane są dane oraz jak długo są przechowywane?
1. Dane
osobowe Klienta przekazywane są dostawcom usług, z których korzysta Jabos.pl
przy prowadzeniu Sklepu Internetowego. Dostawcy usług, którym przekazywane są
dane osobowe, w zależności od uzgodnień umownych i okoliczności, albo podlegają
poleceniom Jabos.pl co do celów i sposobów przetwarzania tych danych (podmioty przetwarzające)
albo samodzielnie określają cele i sposoby ich przetwarzania (administratorzy).
a) Podmioty przetwarzające. Jabos.pl
korzysta z dostawców, którzy przetwarzają dane osobowe wyłącznie na polecenie
Jabos.pl. Należą do nich m.in. dostawcy świadczący usługę hostingu, usługi
księgowe, dostarczający systemy do marketingu, systemy do analizy ruchu w
Sklepie Internetowym, systemy do analizy skuteczności kampanii marketingowych;
b) Administratorzy. Jabos.pl korzysta
z dostawców, którzy nie działają wyłącznie na polecenie i sami ustalają cele i
sposoby wykorzystania danych osobowych Klientów. Świadczą oni usługi płatności
elektronicznych oraz bankowe.
2. Lokalizacja. Dostawcy usług
mają siedzibę głównie w Polsce i w innych krajach Europejskiego Obszaru
Gospodarczego (EOG).
3. Dane
osobowe Klientów przechowywane są:
a) W
przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda wówczas dane
osobowe Klienta przetwarzane są przez Jabos.pl tak długo, aż zgoda nie zostanie
odwołana, a po odwołaniu zgody przez okres czasu odpowiadający okresowi
przedawnienia roszczeń jakie może podnosić Jabos.pl i jakie mogą być podnoszone
wobec niego. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin
przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz
roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – trzy lata.
b) W
przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest wykonanie umowy, wówczas dane
osobowe Klienta przetwarzane są przez Jabos.pl tak długo, jak jest to niezbędne
do wykonania umowy, a po tym czasie przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia
roszczeń. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia
wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń
związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – trzy lata.
4.
W przypadku dokonania zakupu w Sklepie Internetowym dane osobowe mogą
być przekazywane firmie kurierskiej, w celu dostarczenia zamówionych
towarów.
5.
W przypadku, gdy Klient wybierze płatność poprzez system Przelewy24, jego
dane osobowe są przekazywane w zakresie niezbędnym dla realizacji
płatności spółce PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Kanclerska 15, 60-327
Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego
prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu,
VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS
0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068..
6. Dane
nawigacyjne mogą być wykorzystywane w celu zapewnienia Klientom lepszej
obsługi, analizy danych statystycznych i dostosowania Sklepu Internetowego
do preferencji Klientów, a także administrowania Sklepem Internetowym.
7. W
przypadku, gdy Klient dokona subskrypcji biuletynu informacyjnego (Newsletter)
na jego adres e-mail Jabos.pl będzie wysyłać wiadomości elektroniczne
zawierające informacje handlowe o promocjach i nowych produktach dostępnych w
Sklepie Internetowym.
8. W
przypadku skierowania żądania Jabos.pl udostępnia dane osobowe uprawnionym
organom państwowym, w szczególności jednostkom organizacyjnym Prokuratury,
Policji, Prezesowi Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Prezesowi Urzędu Ochrony
Konkurencji i Konsumentów lub Prezesowi Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
9. Nasza
strona używa mechanizmów analizy usług sieciowych Google Inc. (”Google Inc.,
1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA “): Google Analytics,
Google Double Click and Google Tag Manger. Google Analytics, Google Double
Click and Google Tag Manger używają plików cookies, które umożliwiają analizę
sposobu korzystania ze stron internetowych. Informacje zbieranie przez pliki
cookies są przekazywane na serwery Google znajdujące się w USA
i archiwizowane.
Jeżeli
funkcja anonimizacji adresu IP jest włączona podczas korzystania z naszej
strony internetowej, adres IP Użytkownika jest skracany przez Google. Dotyczy
to państw członkowskich Unii Europejskiej i innych państw wymienionych
w Umowie o Europejskim Obszarze Gospodarczym. Jedynie
w wyjątkowych przypadkach pełen adres IP jest wysyłany do serwera Google
w USA i tam skracany. W ten sposób funkcja anonimizacji adresu
IP będzie aktywna na naszej stronie internetowej. Na wniosek operatora strony internetowej,
Google wykorzystuje gromadzone informacje do analizy korzystania przez strony
internetowej, przygotowania raportów dotyczących korzystania ze strony internetowej
i innych usług związanych z korzystaniem z Internetu. Adres IP
przekazany przez przeglądarkę Użytkownika w ramach programu Google
Analytics nie jest przechowywany wraz z innymi danymi Google.
Użytkownik
może zablokować zapisywanie plików cookie w przeglądarce internetowej.
Jednakże w takim przypadku pełne wykorzystanie wszystkich funkcji strony internetowej
nie będzie możliwe. Oprócz tego, Użytkownik może zablokować zapisywanie danych
zebranych przez cookies dotyczących używania strony internetowej (włącznie
z adresem IP) i wysyłanie ich do Google, jak również przekazywanie
tych danych przez Google, pobierając i instalując wtyczkę dostępną pod
następującym linkiem.
10. Nasza
strona zawiera plugin do serwisu społecznościowego Facebook (Facebook Inc., 1601
Willow Road, Menlo Park, California, 94025, USA). Plugin Facebooka na naszej stronie
jest oznaczony logo Facebook. Plugin ten bezpośrednio połączy Was z naszym
profilem na serwerze Facebooka. Facebook może wówczas uzyskać informacje, że
odwiedzaliście naszą stronę ze swojego adresu IP. Jeżeli odwiedzacie naszą
stronę będąc zalogowanymi na swój profil na Facebooku, Facebook zarejestruje
informację o wizycie. Nawet jeżeli nie jesteście zalogowani Facebook jest
w stanie pozyskiwać informacje o adresie IP.
Pragniemy
podkreślić, że Facebook nie przekazuje nam informacji o gromadzonych danych
i sposobie ich wykorzystania. Cel i zakres danych gromadzonych przez Facebook
nie są nam znane. W celu uzyskania dodatkowych informacji dotyczących
prywatności na portalu Facebook proponujemy kontakt bezpośrednio z Facebookiem
lub zapoznanie się z polityką prywatności portalu pod adresem.
Jeżeli nie
życzycie sobie, aby Facebook mógł pozyskiwać informacje dotyczące waszych wizyt
na naszych stronach, doradzamy wcześniejsze wylogowanie się z waszego konta
na Facebooku.
11. Na
naszych stronach podmioty trzecie zamieszczają informacje w formie plików
cookies (tzw. ciasteczek) i innych podobnych technologii na Twoim urządzeniu
końcowym (np. komputerze, smartfonie) oraz uzyskują do nich dostęp. To nasi
zaufani partnerzy z którymi stale współpracujemy, aby dostosować do Twoich
potrzeb i zainteresowań reklamy na naszych i ich stronach, a także usługi, które
dostarczamy my i nasi zaufani partnerzy.
§ 3 Mechanizm cookies, adres IP
1. Sklep
Internetowy używa niewielkich plików, zwanych cookies. Zapisywane są one przez
Jabos.pl na urządzeniu końcowym osoby odwiedzającej Sklep Internetowy, jeżeli
przeglądarka internetowa na to pozwala. Plik cookie zwykle zawiera nazwę
domeny, z której pochodzi, swój „czas wygaśnięcia” oraz indywidualną,
losowo wybraną liczbę identyfikującą ten plik. Informacje zbierane za pomocą
plików tego typu pomagają dostosowywać oferowane przez Jabos.pl produkty do
indywidualnych preferencji i rzeczywistych potrzeb osób odwiedzających Sklep
Internetowy. Dają też możliwość opracowywania ogólnych statystyk odwiedzin
prezentowanych produktów w Sklepie Internetowym.
2. Jabos.pl
wykorzystuje dwa typy plików cookies:
a) Cookies sesyjne: po
zakończeniu sesji danej przeglądarki lub wyłączeniu komputera zapisane
informacje są usuwane z pamięci urządzenia. Mechanizm cookies sesyjnych
nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji
poufnych z komputerów Klientów.
b) Cookies trwałe: są
przechowywane w pamięci urządzenia końcowego Klienta i pozostają tam
do momentu ich skasowania lub wygaśnięcia. Mechanizm cookies trwałych nie
pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji
poufnych z komputera Klientów.
3. Jabos.pl
wykorzystuje cookies własne w celu:
a)
uwierzytelniania Klienta w Sklepie Internetowym i zapewnienia sesji
Klienta w Sklepie Internetowym (po zalogowaniu), dzięki której Klient nie
musi na każdej podstronie Sklepu Internetowego ponownie wpisywać loginu
i hasła;
b) analiz
i badań oraz audytu oglądalności, a w szczególności do tworzenia
anonimowych statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Klienci
korzystają ze Strony Internetowej Sklepu, co umożliwia ulepszanie jej struktury
i zawartości.
4. Jabos.pl
wykorzystuje cookies zewnętrzne w celu:
a)
zbierania ogólnych i anonimowych danych statycznych za pośrednictwem
narzędzi analitycznych Google Analytics (administrator cookies zewnętrznego:
Google Inc z siedzibą w USA);
b)
prezentacji Certyfikatu Rzetelny Regulamin za pośrednictwem serwisu
internetowego rzetelnyregulamin.pl (administrator cookies zewnętrznego:
Rzetelna Grupa sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie).
5.
Mechanizm cookies jest bezpieczny dla komputerów Klientów Sklepu Internetowego.
W szczególności tą drogą nie jest możliwe przedostanie się do komputerów Klientów
wirusów lub innego niechcianego oprogramowania lub oprogramowania złośliwego.
Niemniej w swoich przeglądarkach Klienci mają możliwość ograniczenia lub
wyłączenia dostępu plików cookies do komputerów. W przypadku skorzystania
z tej opcji korzystanie ze Sklepu Internetowego będzie możliwe, poza
funkcjami, które ze swojej natury wymagają plików cookies.
6. Poniżej
przedstawiamy jak można zmienić ustawienia popularnych przeglądarek internetowych
w zakresie stosowania plików cookies:
a)
przeglądarka Internet Explorer;
b)
przeglądarka Microsoft EDGE;
c)
przeglądarka Mozilla Firefox;
d)
przeglądarka Chrome;
e)
przeglądarka Safari;
f)
przeglądarka Opera.
7.
Jabos.pl może gromadzić adresy IP Klientów. Adres IP to numer przydzielany
komputerowi osoby odwiedzającej Sklep Internetowy przez dostawcę usług internetowych.
Numer IP umożliwia dostęp do Internetu. W większości przypadków jest
przypisywany komputerowi dynamicznie, tj. zmienia się przy każdym połączeniu z
Internetem. Adres IP jest wykorzystywany przez Jabos.pl przy diagnozowaniu
problemów technicznych z serwerem, tworzeniu analiz statystycznych (np.
określeniu, z jakich regionów notujemy najwięcej odwiedzin), jako informacja
przydatna przy administrowaniu i udoskonalaniu Sklepu Internetowego, a także w
celach bezpieczeństwa oraz ewentualnej identyfikacji obciążających serwer, niepożądanych
automatycznych programów do przeglądania treści Sklepu Internetowego.
8. Sklep
Internetowy zawiera linki i odnośniki do innych stron internetowych. Jabos.pl
nie ponosi odpowiedzialności za zasady ochrony prywatności na nich obowiązujące.
§ 4 Prawa osób, których dane
dotyczą
1. Prawo do cofnięcia zgody –
podstawa prawna: art. 7 ust. 3 RODO.
a) Klient
ma prawo do cofnięcia każdej zgody, jakiej udzielił Jabos.pl.
b)
Cofnięcie zgody ma skutek od momentu wycofania zgody.
c)
Cofnięcie zgody nie wpływa na przetwarzanie dokonywane przez Jabos.pl zgodnie z
prawem przed jej cofnięciem.
d)
Cofnięcie zgody nie pociąga za sobą dla Klienta żadnych negatywnych
konsekwencji, może jednak uniemożliwić dalsze korzystanie z usług lub funkcjonalności,
które zgodnie z prawem Jabos.pl może świadczyć jedynie za zgodą.
2. Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych –
podstawa prawna: art. 21 RODO.
a) Klient
ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jego
szczególną sytuacją – wobec przetwarzania jego danych osobowych, w tym
profilowania, jeżeli Jabos.pl przetwarza jego dane w oparciu o prawnie
uzasadniony interes, np. marketing produktów i usług Jabos.pl, prowadzenie
statystyki korzystania z poszczególnych funkcjonalności Sklepu Internetowego
oraz ułatwienie korzystania ze Sklepu Internetowego, a także badanie
satysfakcji.
b)
Rezygnacja w formie wiadomości e-mail z otrzymywania komunikatów
marketingowych dotyczących produktów lub usług, będzie oznaczać sprzeciw Klienta
na przetwarzanie jego danych osobowych, w tym profilowania w tych celach.
c) Jeżeli
sprzeciw Klienta okaże się zasadny i Jabos.pl nie będzie miał innej
podstawy prawnej do przetwarzania danych osobowych, dane osobowe Klienta zostaną
usunięte, wobec przetwarzania których, Klient wniósł sprzeciw.
3. Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia
zapomnianym”) – podstawa prawna: art. 17 RODO.
a) Klient
ma prawo do żądania usunięcia wszystkich lub niektórych danych osobowych.
b) Klient
ma prawo żądania usunięcia danych osobowych, jeżeli:
a. dane
osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub
w których były przetwarzane;
b. wycofał
określoną zgodę, w zakresie w jakim dane osobowe były przetwarzane w oparciu
o jego zgodę;
c. wniósł
sprzeciw wobec wykorzystywania jego danych w celach marketingowych;
d. dane
osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem;
e. dane
osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku
prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie Państwa członkowskiego,
któremu Jabos.pl podlega;
f. dane
osobowe zostały zebrane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego.
c) Pomimo
żądania usunięcia danych osobowych, w związku z wniesieniem sprzeciwu lub
wycofaniem zgody, Jabos.pl może zachować pewne dane osobowe w zakresie, w jakim
przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, jak
również do wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy
prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, któremu podlega Jabos.pl. Dotyczy to
w szczególności danych osobowych obejmujących: imię, nazwisko, adres e-mail, które
to dane zachowywane są dla celów rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych z
korzystaniem z usług Jabos.pl, czy też dodatkowo adresu zamieszkania/adresu
korespondencyjnego, numeru zamówienia, które to dane zachowywane są dla celów
rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych z zawartymi umowami sprzedaży lub
świadczeniem usług.
4. Prawo do ograniczenia przetwarzania danych –
podstawa prawna: art. 18 RODO.
a) Klient
ma prawo do żądania ograniczenia przetwarzania jego danych osobowych.
Zgłoszenie żądania, do czasu jego rozpatrzenia uniemożliwia korzystanie
z określonych funkcjonalności lub usług, z których korzystanie będzie
się wiązało z przetwarzaniem danych objętych żądaniem. Jabos.pl nie będzie
też wysyłał żadnych komunikatów, w tym marketingowych.
b) Klient
ma prawo do żądania ograniczenia wykorzystania danych osobowych
w następujących przypadkach:
a. gdy
kwestionuje prawidłowość swoich danych osobowych – wówczas Jabos.pl ogranicza
ich wykorzystanie na czas potrzebny do sprawdzenia prawidłowości danych, nie
dłużej niż 10 dni jednak nie mniej niż na 7 dni;
b. gdy
przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a zamiast usunięcia
danych Klient zażąda ograniczenia ich wykorzystania;
c. gdy
dane osobowe przestały być niezbędne do celów, w których zostały zebrane
lub wykorzystywane ale są one potrzebne Klientowi w celu ustalenia, dochodzenia
lub obrony roszczeń;
d. gdy
wniósł sprzeciw wobec wykorzystania jego danych – wówczas ograniczenie
następuje na czas potrzebny do rozważenia, czy – ze względu na szczególną
sytuację – ochrona interesów, praw i wolności Klienta przeważa nad
interesami, które realizuje Administrator, przetwarzając dane osobowe Klienta.
5. Prawo dostępu do danych –
podstawa prawna: art. 15 RODO.
a) Klient
ma prawo uzyskać od Administratora potwierdzenie, czy przetwarza dane osobowe, a jeżeli
ma to miejsce, Klient ma prawo:
a. uzyskać
dostęp do swoich danych osobowych;
b. uzyskać
informacje o celach przetwarzania, kategoriach przetwarzanych danych
osobowych, o odbiorcach lub kategoriach odbiorców tych danych, planowanym
okresie przechowywania danych Klienta albo o kryteriach ustalania tego
okresu (gdy określenie planowanego okresu przetwarzania danych nie jest
możliwe), o prawach przysługujących Klientowi na mocy RODO oraz
o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego, o źródle tych
danych, o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym
o profilowaniu oraz o zabezpieczeniach stosowanych w związku
z przekazaniem tych danych poza Unię Europejską;
c. uzyskać
kopię swoich danych osobowych.
6. Prawo do sprostowania danych –
podstawa prawna: art. 16 RODO.
a) Klient
ma prawo do żądania od Administratora niezwłocznego sprostowania dotyczących jego
danych osobowych, które są nieprawidłowe. Z uwzględnieniem celów
przetwarzania, Klient, którego dane dotyczą ma prawo żądania uzupełnienia
niekompletnych danych osobowych, w tym przez przedstawienie dodatkowego
oświadczenia, kierując prośbę na adres poczty elektronicznej zgodnie z §6
Polityki Prywatności.
7. Prawo do przenoszenia danych –
podstawa prawna: art. 20 RODO.
a) Klient
ma prawo otrzymać swoje dane osobowe, które dostarczył Administratorowi, a następnie
przesłać je do innego, wybranego przez siebie, administratora danych osobowych.
Klient ma również prawo żądać, by dane osobowe zostały przesłane przez
Administratora bezpośrednio takiemu administratorowi, o ile jest to
technicznie możliwe. W takim przypadku Administrator prześle dane osobowe
Klienta w postaci pliku w formacie csv, który jest formatem
powszechnie używanym, nadającym się do odczytu maszynowego i pozwalającym
na przesłanie otrzymanych danych do innego administratora danych osobowych.
8. W
sytuacji wystąpienia przez Klienta z uprawnieniem wynikającym z powyższych praw,
Jabos.pl spełnia żądanie albo odmawia jego spełnienia niezwłocznie, nie później
jednak niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. Jeżeli jednak – z uwagi na skomplikowany
charakter żądania lub liczbę żądań – Jabos.pl nie będzie mógł spełnić żądania w
ciągu miesiąca, spełni je w ciągu kolejnych dwóch miesięcy informując Klienta
uprzednio w terminie miesiąca od otrzymania żądania – o zamierzonym
przedłużeniu terminu oraz jego przyczynach.
9. Klient
może zgłaszać do Administratora skargi, zapytania i wnioski dotyczące
przetwarzana jego danych osobowych oraz realizacji przysługujących mu uprawnień.
10. Klient
ma prawo żądać od Jabos.pl przekazania kopii standardowych klauzul umownych
kierując zapytanie w sposób wskazany w §6 Polityki Prywatności.
11.
Klientowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony
Danych Osobowych, w zakresie naruszenia jego praw do ochrony danych
osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.
§ 5 Zarządzanie bezpieczeństwem –
hasło
1.
Jabos.pl zapewnia Klientom bezpieczne i szyfrowane połączenie podczas
przesyłania danych osobowych oraz podczas logowania się do Konta Klienta
w Serwisie. Jabos.pl stosuje certyfikat SSL wystawiony przez jedną
z czołowych światowych firm w zakresie bezpieczeństwa
i szyfrowania przesyłanych danych przez sieć Internet.
2.
W przypadku, gdy Klient posiadający konto w Sklepie utracił
w jakikolwiek sposób hasło dostępu Sklep Internetowy umożliwia
wygenerowanie nowego hasła. Jabos.pl nie wysyła przypomnienia hasła. Hasło jest
przechowywane w bazie danych w formie zaszyfrowanej, w sposób
uniemożliwiający jego odczytanie. Celem wygenerowania nowego hasła należy podać
adres e-mail w formularzu dostępnym pod linkiem „Nie pamiętasz hasła”,
podanym przy formularzu logowania do konta w Sklepie Internetowym. Nowe
hasło zostanie automatycznie wysłane na adres poczty elektronicznej podany
podczas rejestracji lub zapisany w ostatniej zmianie profilu konta.
3.
Jabos.pl nigdy nie wysyła żadnej korespondencji, w tym korespondencji
elektronicznej z prośbą o podanie danych do logowania, a w szczególności hasła
dostępowego do konta Klienta.
§ 6 Zmiany Polityki Prywatności
1. Polityka
Prywatności może ulec zmianie, o czym Jabos.pl poinformuje Klientów z wyprzedzeniem
7 dni.
2. Pytania
związane z Polityką Prywatności prosimy kierować na adres: sklep.jabos.pl@gmail.com
3. Data
ostatniej modyfikacji: 24.01.2021 r.